If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Min la en longorder när det dippade lite. Neutral nu. Hoppas CBK kommer in och löser det tills Raptor vill agera igen... Ringde CBK och de var rätt stressade lät det som. Med all rätt.
Jo, de bör vara stressade faktiskt. De jobbar garanterat hårt för att lösa det. Vi har en direkt dialog med dem också. Kontakta CBK direkt för att få ordrar genomförda i efterhand till de priser som ETP Link skickat. Allt finns loggat dels i programmet, dels hos Nordnet och även CBK bör se order som kommer in. I händelse av problem har de alltid varit tillmötesgående.
På mitt fiktiva konto har det loggats två affärer, en sälj och en köp. Inget har gått igenom på skarpa kontot. Så nu har jag en digg mellan skarpa och fiktiva. Vaför händer det och vad ska jag göra när det blir normalt läge igen?
EDIT: Och nu gick en begränsad volym igenom men inget syns på fiktiva kontot.
EDIT 2: Nu kom allt upp igen. Sålde av ner till 1 grid manuellt för att få lite av sylten idag. Nu är det balans igen
Jag handlar inte själv via ETP-link. Ett sätt att undvika sådan här situationer skulle kunna vara att lägga upp minifutures från olika emittenter. Alternativt om man sitter vid skärmen följa det fiktiva kontot med en annan emittent och sedan städa upp när det flyter på.
Nu funkar det igen men nu köper den istället för säljer då den försökte sälja 15ggr innan =)
Henric: bra ide kanske går att bygga in någon funktion som prioriterar en emittent men det finns andra som sekundäre ifall det skulle saknas kurser.
typ commerze har prio 1 och bnp prio 2 om det inte finns kurser på en vid köp så väljs den andra, men med sälj är det lite svårare om man inte ska blanka.
//M
Jag har inte möjlighet att se min Autotrader under dagen så jag vet inte vad maskinen har velat göra, men på det skarpa Nordnetkontot ser jag följande: Jag har idag fått en grid sälj kl. 09:30:27 och sedan strax därefter, kl. 09:30:48 en grid köp på min
MINILONG OMX A1 C. Verkar det rimligt?
Och i min Auto-app ser jag att det har försökts sälja 10 gånger mellan kl. 9.06 och 9.15. Hur många grids ligger ni inne med nu? Jag ligger inne med åtta.
Mumma för Raptor och Fusion idag. Tur att jag inte sålde av i fredags, men samtidigt så var det utanför min plan. Risken betalade sig :-) Började dagen med 8st grids. Sålde av 4st manuellt för att säkra lite vinst.
Ja, det är alltid på testkontot man säljer av manuellt om man vill in och "sylta". Säljer man minis kommer ETP Link att köpa tillbaka för att matcha testkontots position.
Comment