Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fick bara meddelande från ETP link, inget från RPtor

Comment

• Ursprungligen postat av sirnick Visa inlägg
      Fick bara meddelande från ETP link, inget från RPtor
      Samma här ETP sålde en grid 15:00:26 för 61,29, men ingen transaktion på Raptor. Närmaste incheckade mini short kostar 41,67. Vad händer och varför?

Comment

• Ursprungligen postat av sirnick Visa inlägg
        Fick bara meddelande från ETP link, inget från RPtor
        Och samma här för min del.

Fick också endast försäljning av ETP link short, inget från Raptor meddelades och det fiktiva kontot ligger nu fel i synk.

(Skriver förresten mitt första inlägg på Autostocks forum, men har följt diskussionerna en tid och framförallt Raptor som jag använt mest sista tiden.)

EDIT: Tackar så mycket xdaytrader!
        Last edited by suddaren; 2017-05-04, 16:13.

Comment

• Ursprungligen postat av suddaren Visa inlägg
          Och samma här för min del.

Fick också endast försäljning av ETP link short, inget från Raptor meddelades och det fiktiva kontot ligger nu fel i synk.

(Skriver förresten mitt första inlägg på Autostocks forum, men har följt diskussionerna en tid och framförallt Raptor som jag använt mest sista tiden.)
          Får hälsa välkommen då
          Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
          Alf Johansson, alias
          Börsapan

Comment

• Ny scan görs kl 16, kanske blev den som låg som innehav bortsorterad av en eller annan anledning.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
              Ny scan görs kl 16, kanske blev den som låg som innehav bortsorterad av en eller annan anledning.
              Hur menar du nu?

EDIT: Nu försöker ETP-link köpa tillbaka samma antal. Men CBK har ingen säljkurs IGEN!

Behöver veta vad som hänt, för det blev en förslut och nu köper jag tillbaka till ett högre pris.
              Last edited by Sobel; 2017-05-04, 16:04.

Comment

• Aha, auto select. Självklart

Comment

• Märkligt att den då köper tillbaka samma short

Comment

• Det är samma short som blev selectad nu, den blev troligen "diskad" tidigare pga något med kurserna. Har inte koll själv exakt just nu, men den borde gått igenom nu?

Comment

Det är samma short som blev selectad nu, den blev troligen "diskad" tidigare pga något med kurserna. Har inte koll själv exakt just nu, men den borde gått igenom nu?
                      Stämmer, men CBK har ingen säljkurs så den försöker köpa tillbaka. Ännu inget avslut sedan 16.00 men den slår väl snart igenom. Lite märkligt agerande av ETP-link, tyvärr blev det köp tillbaka till högre kurs så detta kanske får kollas igenom.

Comment

• ETP Link sorterar bort allt som saknar priser på ena eller båda sidorna, så det var korrekt agerat. Om ingen giltig kandidat hittades kan det inte heller bli något köp, då säljs de som går att sälja. Så fort den är online igen köps den tillbaka.

Comment

ETP Link sorterar bort allt som saknar priser på ena eller båda sidorna, så det var korrekt agerat. Om ingen giltig kandidat hittades kan det inte heller bli något köp, då säljs de som går att sälja. Så fort den är online igen köps den tillbaka.
                          Så varje timme görs denna koll, och om det saknas pris så säljer den av vadå? En grid, alla grid.

Comment

• Hela positionen säljs vid "kandidat-byte". Vill man säkra upp mot att en emittent får problem kan man ju checka in fler minis från andra emittenter också.

Comment

• Det saknas rätt många short på commerzbanks sida nu. Long verkar ok men inte short.

Comment

• 17:25 ORDER "xk) Spread Alert spärrar order för B SHRTOMX VQ CBK(35)" kurs 12.63

What gives?

Comment

Working...
                                X