Kan de bli fel för att du gick in nu, Raptor går long för fullt om man inte har ett shortinnehav. Jag gjorde en egen affär för ett tag sen, sålde shortgridden och sen började den gå long, så nu har jag 10 grids long.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av mikola Visa inläggKan de bli fel för att du gick in nu, Raptor går long för fullt om man inte har ett shortinnehav. Jag gjorde en egen affär för ett tag sen, sålde shortgridden och sen började den gå long, så nu har jag 10 grids long.
Hva skjer med mine posisjoner i Fear Greed når jeg installerer på nytt? Vil d bli solgt på rett tid, eller måste jag selge manuellt?Last edited by Palgrave; 2017-05-16, 10:12.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggOm du installerar nytt finns inte positionerna i Fear Greed kvar heller, testkonton måste skapas igen och de är tomma från början.
Tog du verkligen bort katalogen c:/programdata/autotraderbas innan nyinstallationen?
Posisjonene finnes inte kvar, bare på skaprt konto. Jag handlat FG på skarpt.
Comment
-
Det är helt rätt position Jimmy. Har också en short sedan den 2 maj. Legat back sedan start och nu drog SSAB iväg OMX mot himlen och kan tänka mig att det är många stoppar som ryker. Får se vad som händer, oavsett så är det första stängda förlusten min Raptor gör sedan start.
Comment
-
Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägghar Raptor en stop loss på oversiden? Eller må vi venter til 3d low?
Comment
-
Ursprungligen postat av walle Visa inlägg3-day low är det.
grid_atr=mult(1.0,getgvar(869))
inpådagen=gt(frac(date()),0.38)
öppet=and(inpådagen,ge(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),4))
vinst=lt(c,lasttrade(s,p))
gridnivå_k=sub(lasttrade(b,p),mult(grid_atr,mx(atr(20),atr(5))))
gridnivå_s=sub(lasttrade(s,p),mult(grid_atr,mx(atr(20),atr(5))))
köp_senare_än_sälj=gt(lasttrade(b,d),lasttrade(s,d))
sälj_senare_än_köp=gt(lasttrade(s,d),lasttrade(b,d))
cover4=and(and(lt(c,gridnivå_s),lt(portfolio(v),0)),sälj_senare_än_köp)
cover5=and(and(lt(c,gridnivå_k),lt(portfolio(v),0)),köp_senare_än_sälj)
cover6=and(lt(c,llv(aref(l,1),3)),or(cover4,cover5))
retval(date(),4)
mult(cover6,10)
Comment
-
Ursprungligen postat av walle Visa inläggDet är helt rätt position Jimmy. Har också en short sedan den 2 maj.
tack, det stämmer med loggen hos mig, 2 Maj
Jimmy
Comment
Comment