Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Kan de bli fel för att du gick in nu, Raptor går long för fullt om man inte har ett shortinnehav. Jag gjorde en egen affär för ett tag sen, sålde shortgridden och sen började den gå long, så nu har jag 10 grids long.

Comment

• Ursprungligen postat av mikola Visa inlägg
      Kan de bli fel för att du gick in nu, Raptor går long för fullt om man inte har ett shortinnehav. Jag gjorde en egen affär för ett tag sen, sålde shortgridden och sen började den gå long, så nu har jag 10 grids long.
      Installerte NAT på nytt, samma fel, Solgte manuellt igjen nå. Jag blir utenfor til neste signal kommer

Hva skjer med mine posisjoner i Fear Greed når jeg installerer på nytt? Vil d bli solgt på rett tid, eller måste jag selge manuellt?
      Last edited by Palgrave; 2017-05-16, 10:12.

Comment

• Om du installerar nytt finns inte positionerna i Fear Greed kvar heller, testkonton måste skapas igen och de är tomma från början.

Tog du verkligen bort katalogen c:/programdata/autotraderbas innan nyinstallationen?

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
          Om du installerar nytt finns inte positionerna i Fear Greed kvar heller, testkonton måste skapas igen och de är tomma från början.

Tog du verkligen bort katalogen c:/programdata/autotraderbas innan nyinstallationen?

Posisjonene finnes inte kvar, bare på skaprt konto. Jag handlat FG på skarpt.

Comment

• Ok, då är det inga problem för FG, men allt som har med testkonton måste riggas igen.

Comment

• Hej,
              vad har Raptor för position nu?

min har visat 1 grid Short väldigt många dagar, alltså inte skalat in sig i fler grids, så misstänker att något är galet och jag kanske borde koppla om.

Jimmy

Comment

• Det är helt rätt position Jimmy. Har också en short sedan den 2 maj. Legat back sedan start och nu drog SSAB iväg OMX mot himlen och kan tänka mig att det är många stoppar som ryker. Får se vad som händer, oavsett så är det första stängda förlusten min Raptor gör sedan start.

Comment

• Jag har också en short sedan en tid tillbaka.

Comment

• har Raptor en stop loss på oversiden? Eller må vi venter til 3d low?

Comment

• Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
                      har Raptor en stop loss på oversiden? Eller må vi venter til 3d low?
                      3-day low är det.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                        3-day low är det.
                        { Raptor Supermarket cover 170421 }

grid_atr=mult(1.0,getgvar(869))

inpådagen=gt(frac(date()),0.38)
                        öppet=and(inpådagen,ge(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),4))
                        vinst=lt(c,lasttrade(s,p))

gridnivå_k=sub(lasttrade(b,p),mult(grid_atr,mx(atr(20),atr(5))))
                        gridnivå_s=sub(lasttrade(s,p),mult(grid_atr,mx(atr(20),atr(5))))
                        köp_senare_än_sälj=gt(lasttrade(b,d),lasttrade(s,d))
                        sälj_senare_än_köp=gt(lasttrade(s,d),lasttrade(b,d))

cover4=and(and(lt(c,gridnivå_s),lt(portfolio(v),0)),sälj_senare_än_köp)
                        cover5=and(and(lt(c,gridnivå_k),lt(portfolio(v),0)),köp_senare_än_sälj)
                        cover6=and(lt(c,llv(aref(l,1),3)),or(cover4,cover5))

retval(date(),4)

mult(cover6,10)

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                          Det är helt rätt position Jimmy. Har också en short sedan den 2 maj.
                          Hej,
                          tack, det stämmer med loggen hos mig, 2 Maj
                          Jimmy

Comment

• Konstigt att Raptor inte stängde sin short när indexet nådde 1640.5. 3-day low är väl 1640.8?

Comment

• Hej,
                              instämmer, om det nu är det enda villkoret för att sälja?

Comment

• cover6=and(lt(c,llv(aref(l,1),3)),or(cover4,cover5))

Det ska det vara. and(lt(c,llv(aref(l,1),3)) är ju lowest low value för tre perioder tillbaka, och att closen skall vara lägre än det.

Comment

Working...
                                X