Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
    14.35 Hand ut 1311,25 take profit and run +10 punkter
    Snygg affär Berra

Comment

14.35 Hand ut 1311,25 take profit and run +10 punkter
      Heter modellen "Hand ut Take profit and run"?
      Det var roligt. Innovationsmässigt kan du nog nu ta upp konkurrensen med Bertils "nu-och dåslangar".

Comment

• Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
        Heter modellen "Hand ut Take profit and run"?
        Det var roligt. Innovationsmässigt kan du nog nu ta upp konkurrensen med Bertils "nu-och dåslangar".
        Haha nej det var inget script men jag skulle iväg och tyckte det låg så bra till så jag gjorde en affär för "hand". Som tur var för när jag kom hem vid sex och skulle kolla läget så hade internet låst sig 16.10, har nog bara hänt en gång tidigare.
        Men vad hände tio minuter efter jag gått ur jo det störtade ned till 1295, men med facit i hand blev det bra ändå. Känns hyfsat ok jag har lagt till break out och lite bollinger och AMA och trend så istället för 4 modeller kör jag nu tio modeller med hopp om lite bättre resultat än tidigare.
        Berra

Comment

• Snabb start idag:
          09:01 ORDER "sl) Berra sälj trend med bollinger AMA OMXS304B" kurs 1300.00
          Berra

Comment

• Men Berra den säljer ju precis på ett stöd. Har du inte talat om det för scripten?

Comment

Men Berra den säljer ju precis på ett stöd. Har du inte talat om det för scripten?

LillWicke, skrev du inte i ett svagt ögonblick att du skulla ha en liten kurs och lära oss hur man scriptar in stöd och motståndsnivåer?
              mvh
              Bertil

Comment

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
                LillWicke, skrev du inte i ett svagt ögonblick att du skulla ha en liten kurs och lära oss hur man scriptar in stöd och motståndsnivåer?
                mvh
                Bertil
                Jo, men inga anmälde sig ju.

Comment

Men Berra den säljer ju precis på ett stöd. Har du inte talat om det för scripten?

LillWicke varken scriptet eller jag hade en aning om att det låg ett stöd där. Och vill gärna vara med på lilla kursen hur jag får med stöd och motstånd både grafiskt och i scripten
                  Berra

Comment

Snabb start idag:
                    09:01 ORDER "sl) Berra sälj trend med bollinger AMA OMXS304B" kurs 1300.00
                    Där ville vi ur
                    11:19 ORDER "sl) Berra Exit short OMXS304B" kurs 1302.50 (-2,50)
                    och nu vill den vara med uppåt
                    11:28 ORDER "sl) breakout första Köp OMXS304B" kurs 1303.50
                    12:02 ORDER "sl) Berra blank macd tid med AMA OMXS304B" kurs 1300.75 (-2,75) halva gårdagen återlämnad
                    Last edited by Berra; 2014-01-30, 12:13. Anledning: Ny affär
                    Berra

Comment

Där ville vi ur
                      11:19 ORDER "sl) Berra Exit short OMXS304B" kurs 1302.50 (-2,50)
                      och nu vill den vara med uppåt
                      11:28 ORDER "sl) breakout första Köp OMXS304B" kurs 1303.50
                      12:02 ORDER "sl) Berra blank macd tid med AMA OMXS304B" kurs 1300.75 (-2,75) halva gårdagen återlämnad
                      Nu blir jag trött på't
                      14:37 ORDER "sl) Berra Exit short OMXS304B" kurs 1302.25 (-1,5) bara 3punkter kvar
                      Hade varit toppen om den vänt inte bara gick ur, autohandel är tveksamt
                      Berra

Comment

Jo, men inga anmälde sig ju.
                        Jag är intresserad

Skulle vilja lägga in närmaste stöd och närmaste motstånd i två av indatascript-fälten. Vad enkelt och smidigt det skulle vara.

Comment

• Ursprungligen postat av mikbob Visa inlägg
                          Jag är intresserad

Skulle vilja lägga in närmaste stöd och närmaste motstånd i två av indatascript-fälten. Vad enkelt och smidigt det skulle vara.
                          Just ovanstående kanske inte är speciellt svårt att hantera

Utan svårigheten är väl logiken bakom att löpande ta fram relevanta stöd/motstånd och tala om det för scripten.

Comment

• Idag har det funkat så här:
                            10:57 ORDER "sl) breakout andra Sälj OMXS304B" kurs 1300.50
                            15:50 ORDER "sl) Berra Exit short OMXS304B" kurs 1296.75
                            + 3,75
                            Berra

Comment

• Lurig marknad, trendande men med snabba ryck åt andra hållet. Mina script fungerar inte så bra för detta. Blev -2.75 punkter.
                              mvh
                              Bertil

Comment

• Mina 90 ordermodeller har inte fungerat så bra den senaste månaden, så nu byter jag taktik. Jag skall testa med 8 ordermodeller och inte gå ur marknaden varje dag.
                                Mina nya script bygger på AMA medelvärden. 4 ordermodeller fungerar då marknaden är platt och 4 då marknaden trendar eller rör sig med större amplitud. Egentligen är det bara 4 ordermodeller som agerar, de fyra andra slåss bara om att få göra första avslutet. Har ingen take profit eller stop loss. Ligger alltid i marknaden. Har backtradat scripten på index för det senaste 25 månaderna med resultatet +925 punkter med ca 2.3 avslut per handelsdag i snitt. Det gör ca 1.5 bruttopunkter, dvs en dryg nettopunkt, i snitt per dag.
                                Scripten är rätt jämna, sämsta månaden fick -29 punkter och bästa +148.
                                Med vänlig hälsning
                                Bertil
                                Last edited by Bertil; 2014-02-03, 01:28.

Comment

Working...
                                X