Ursprungligen postat av Berra
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hur går era affärer ?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg14.35 Hand ut 1311,25 take profit and run +10 punkter
Det var roligt. Innovationsmässigt kan du nog nu ta upp konkurrensen med Bertils "nu-och dåslangar".
Comment
-
Ursprungligen postat av LillWicke Visa inläggHeter modellen "Hand ut Take profit and run"?
Det var roligt. Innovationsmässigt kan du nog nu ta upp konkurrensen med Bertils "nu-och dåslangar".
Men vad hände tio minuter efter jag gått ur jo det störtade ned till 1295, men med facit i hand blev det bra ändå. Känns hyfsat ok jag har lagt till break out och lite bollinger och AMA och trend så istället för 4 modeller kör jag nu tio modeller med hopp om lite bättre resultat än tidigare.Berra
Comment
-
Ursprungligen postat av LillWicke Visa inläggMen Berra den säljer ju precis på ett stöd. Har du inte talat om det för scripten?
mvh
Bertil
Comment
-
Ursprungligen postat av Bertil Visa inläggLillWicke, skrev du inte i ett svagt ögonblick att du skulla ha en liten kurs och lära oss hur man scriptar in stöd och motståndsnivåer?
mvh
Bertil
Comment
-
Ursprungligen postat av LillWicke Visa inläggMen Berra den säljer ju precis på ett stöd. Har du inte talat om det för scripten?
Berra
Comment
-
Ursprungligen postat av Berra Visa inläggSnabb start idag:
09:01 ORDER "sl) Berra sälj trend med bollinger AMA OMXS304B" kurs 1300.00
11:19 ORDER "sl) Berra Exit short OMXS304B" kurs 1302.50 (-2,50)
och nu vill den vara med uppåt
11:28 ORDER "sl) breakout första Köp OMXS304B" kurs 1303.50
12:02 ORDER "sl) Berra blank macd tid med AMA OMXS304B" kurs 1300.75 (-2,75) halva gårdagen återlämnadBerra
Comment
-
Ursprungligen postat av Berra Visa inläggDär ville vi ur
11:19 ORDER "sl) Berra Exit short OMXS304B" kurs 1302.50 (-2,50)
och nu vill den vara med uppåt
11:28 ORDER "sl) breakout första Köp OMXS304B" kurs 1303.50
12:02 ORDER "sl) Berra blank macd tid med AMA OMXS304B" kurs 1300.75 (-2,75) halva gårdagen återlämnad
14:37 ORDER "sl) Berra Exit short OMXS304B" kurs 1302.25 (-1,5) bara 3punkter kvar
Hade varit toppen om den vänt inte bara gick ur, autohandel är tveksamtBerra
Comment
-
Ursprungligen postat av LillWicke Visa inläggJo, men inga anmälde sig ju.
Skulle vilja lägga in närmaste stöd och närmaste motstånd i två av indatascript-fälten. Vad enkelt och smidigt det skulle vara.
Comment
-
Ursprungligen postat av mikbob Visa inläggJag är intresserad
Skulle vilja lägga in närmaste stöd och närmaste motstånd i två av indatascript-fälten. Vad enkelt och smidigt det skulle vara.
Utan svårigheten är väl logiken bakom att löpande ta fram relevanta stöd/motstånd och tala om det för scripten.
Comment
-
Mina 90 ordermodeller har inte fungerat så bra den senaste månaden, så nu byter jag taktik. Jag skall testa med 8 ordermodeller och inte gå ur marknaden varje dag.
Mina nya script bygger på AMA medelvärden. 4 ordermodeller fungerar då marknaden är platt och 4 då marknaden trendar eller rör sig med större amplitud. Egentligen är det bara 4 ordermodeller som agerar, de fyra andra slåss bara om att få göra första avslutet. Har ingen take profit eller stop loss. Ligger alltid i marknaden. Har backtradat scripten på index för det senaste 25 månaderna med resultatet +925 punkter med ca 2.3 avslut per handelsdag i snitt. Det gör ca 1.5 bruttopunkter, dvs en dryg nettopunkt, i snitt per dag.
Scripten är rätt jämna, sämsta månaden fick -29 punkter och bästa +148.
Med vänlig hälsning
Bertil
Last edited by Bertil; 2014-02-03, 01:28.
Comment
Comment