Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ge inte upp

är ny inom autotrade men inte inom aktiehandel
    enligt min mening tillåter du för stor förlust innan du går ut
    kanske skulle du ligga ute hela eller halva dec vilket historiskt sett är den sämsta månaden
    kolla vidare vad som gick snett?
    som roulette samma färg kan komma upp 28 gånger irad
    om man spelar på färg systemet så loosar man allt
    Last edited by esap; 2014-12-15, 23:23.

Comment

• Ja du Berra... Att handla terminer är som att dansa jänka. Fram, bak, fram, fram, fram, sidan, sidan, höger, sidan, sidan, vänster, fram, bak, fram, fram, fram...

Nu har jag återigen justerat mina script för att maximera de senaste terminerna. Kanske kan kallas curvefitting, men får se hur det fungerar på A-terminen som jag tänkte börja handla nu.

Med vänlig hälsning
      Bertil

Comment

• Alltid lika trixigt att byta termin. Igår tog jag bort de 57 ordermodellerna från 4L och anslöt till 5A, som tur var hade jag ingen termin i marknaden, annars blir det trixigt. Glömde naturligtvis att ange antal för handel varför jag missade den fina blankningen på 1409.70 grr. kl 09:11

mvh
        Bertil

Comment

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
          Alltid lika trixigt att byta termin. Igår tog jag bort de 57 ordermodellerna från 4L och anslöt till 5A, som tur var hade jag ingen termin i marknaden, annars blir det trixigt. Glömde naturligtvis att ange antal för handel varför jag missade den fina blankningen på 1409.70 grr. kl 09:11

mvh
          Bertil
          Vem mer tror du missade och satt tjurig med pausknappen intryckt?
          Berra

Comment

• Handlade lite manuellt i väntan på trigg men resultatet blev under 1 punkt så det räknar jag inte med.

11:16 ORDER "sl) Mitt BolVol2 köp OMXS304L" kurs 1405.75

Ackumulerad vinst A-terminen 0.00 punkter

mvh
            Bertil

Edit: Mina ordermodeller fungerade inte med dagens volatila kurs så jag började att handla manuellt med ännu sämre resultat...
            Har nu fixat nya ordermodeller i tillägg som tittar på andraderivatan på alla underliggande aktier. Är inte intrimmade ännu men skall köras skarpt från tisdag.
            Resultatet av backtradingen är:
            K-terminen: 92.95
            L-terminen: 79.68
            A-terminen (1 dag): 13.54

Nu får jag hålla tummarna att allt fungerar på tisdag.
            Last edited by Bertil; 2014-12-17, 00:52.

Comment

• Vet inte riktigt hur man bäst skall redovisa då man har fingrarna i syltburken...
              Men den sista signalen igår kom från ordermodellerna och var köp på 1399.00

Idag blev första signalen.
              09:31 ORDER "sl) Egen DAX4 TP lång index OMXS304L" kurs 1401.75 + 2.75

14:46 ORDER "sl) Mitt BolVol2 sälj OMXS304L" kurs 1401.25
              16:24 ORDER "sl) Mitt BolVol2 köp vänd OMXS304L" kurs 1407.00 -5.75
              16:31 ORDER "sl) Mitt DOW1 sälj vänd OMXS304L" kurs 1403.35 -3.65
              Knepigt det här då DAX och DOW går åt olika håll...

Ackumulerad vinst A-terminen -6.65 punkter

mvh
              Bertil
              Last edited by Bertil; 2014-12-17, 16:35.

Comment

• Hmm. Jag fick en köpsignal igår kl 17.04 men den gick inte igenom... fastän den syntes i meddelandefönstret, så jag ligger kort, tyvärr, 20 punkter back.
                Har inte orkat titta i tradelog ännu.

mvh
                Bertil

Comment

Hmm. Jag fick en köpsignal igår kl 17.04 men den gick inte igenom... fastän den syntes i meddelandefönstret, så jag ligger kort, tyvärr, 20 punkter back.
                  Har inte orkat titta i tradelog ännu.

mvh
                  Bertil
                  Fy attan, nej jag är inte vän med övernattning på det hotellet. Jag har kört scripten med övernattning och får betydligt sämre resultat då.

Jag drog igång A-terminen idag efter att ha stått vid sidan ett par dagar har justerat lite får se hur det går, ligger väl på gränsen att lägga ner.

09:03 ORDER "sl) Berra köp trend med bollinger AMA OMXS305A" kurs 1422.50
                  Berra

Comment

• Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
                    Jag drog igång A-terminen idag efter att ha stått vid sidan ett par dagar har justerat lite får se hur det går, ligger väl på gränsen att lägga ner.

09:03 ORDER "sl) Berra köp trend med bollinger AMA OMXS305A" kurs 1422.50
                    Det är ju såhär det ska fungera
                    14:50 ORDER "sl) Take Profit Long OMXS305A" kurs 1432.00
                    15:34 ORDER "sl) Berra köp trend med bollinger AMA OMXS305A" kurs 1436.50
                    17:22 ORDER "sl) Berra Stäng köp innan börsstängning OMXS305A" 1440.25 +3.50

Ackumulerad vinst A-terminen +13,00
                    Last edited by Berra; 2014-12-18, 17:40.
                    Berra

Comment

Det är ju såhär det ska fungera
                      14:50 ORDER "sl) Take Profit Long OMXS305A" kurs 1432.00

Ackumulerad vinst A-terminen +9,50
                      En fråga Berra om din TP. I vanliga fall har man ju flytande TP som rör sig uppåt och slår till då den understiger högsta punkten med ett visst värde. I ditt fall så passerade vi ju bara 1432 med några tiondelar.

Min TP fungerar ju så att jag anger ett visst värde som måste uppnås. t.ex 7 punkter samt ett värde som måste understigas t.ex 1.5. Om kursen går rakt upp med 11 punkter så måste den dyka (11-7)/2+1.5 dvs med 3.5 punkter. Den kommer då att slå till först när vinsten 7.5 punkter passeras på nervägen.

Hur har du ställt din TP?

undrar
                      Bertil

Comment

En fråga Berra om din TP. I vanliga fall har man ju flytande TP som rör sig uppåt och slår till då den understiger högsta punkten med ett visst värde. I ditt fall så passerade vi ju bara 1432 med några tiondelar.

Min TP fungerar ju så att jag anger ett visst värde som måste uppnås. t.ex 7 punkter samt ett värde som måste understigas t.ex 1.5. Om kursen går rakt upp med 11 punkter så måste den dyka (11-7)/2+1.5 dvs med 3.5 punkter. Den kommer då att slå till först när vinsten 7.5 punkter passeras på nervägen.

Hur har du ställt din TP?

undrar
                        Bertil
                        Jag använder standard TP-n det går väl inte ställa den så som du säger, eller? Det vore bra, men jag har den inställd på ca 8p (0,6 %) men det är ju så att när den gått ut och går in igen så blir det gärna så att jag tror att det är topp och undrar om det är rätt samtidigt som idag tappade jag 4,75 p. och det är ju inte så bra.
                        Hur scriptar man en sådan, det ser jag vore ju toppen att ha istället för standarden finns den i forumet?
                        Last edited by Berra; 2014-12-18, 18:04. Anledning: HUR
                        Berra

Comment

Jag använder standard TP-n det går väl inte ställa den så som du säger, eller? Det vore bra, men jag har den inställd på ca 8p (0,6 %) men det är ju så att när den gått ut och går in igen så blir det gärna så att jag tror att det är topp och undrar om det är rätt samtidigt som idag tappade jag 4,75 p. och det är ju inte så bra.
                          Hur scriptar man en sådan, det ser jag vore ju toppen att ha istället för standarden finns den i forumet?
                          Här kommer min dynamiska TP. Jag har rensat den på lite onödiga funktioner så du får testa i bänken att den är OK.
                          Berra och jag handlar ju terminer så den är inställd på punkter (kronor). Skall man ha den för aktiehandel så får man göra om till %.

{ Bertils Dynamiska TP lång }
                          { 141218 }
                          innehav:=Portfolio(v)
                          ok_att_handla:=Gt(innehav,0)
                          triggvinst:=7
                          stoppgränsa:=1.5
                          maxis:=12
                          tidspärr1:=10
                          tidspärr2:=10
                          lt1:=LastTrade(B,D)
                          lt2:=LastTrade(B,D)
                          Lastbuy:=LastTrade(B,P)
                          minSedanKöp:=Mult(Sub(Date(),lt1),1440)
                          minSedanTrans:=Mult(Sub(Date(),lt2),1440)
                          delay_ok:=gt(minSedanKöp,tidspärr1)
                          trans_ok:=gt(minSedanTrans,tidspärr2)

i1(
                          tid1=gt(int(mult(frac(d),1440)),540)
                          { före kl 17.21 }
                          tid2=lt(int(mult(frac(d),1440)),1041)

start=if(ge(d,LastTrade(b,d)),c,0)
                          maxhittills=hhv(start,500)
                          högstav=Sub(maxhittills,lastbuy)

stoppgräns3=ADD(Div(Sub(högstav,triggvinst),2),stoppgränsa)
                          stoppgräns2=IF(GE(stoppgräns3,maxis),maxis,stoppgräns3)
                          stoppgräns1=IF(GE(stoppgräns2,stoppgränsa),stoppgräns2,stoppgränsa)

tillåt=ge(högstav,triggvinst),
                          level1=Sub(maxhittills,stoppgräns1)
                          sälja=And(And(Le(c,level1),tillåt),Gt(c,lastbuy))

ditt_säljscript=And(And(And(sälja,tid1),tid2),delay_ok)
                          säljsignal=And(ditt_säljscript,ok_att_handla)

Mult(säljsignal,25)
                          )

...............................................................

{ Bertils Dynamiska TP kort }
                          { 141218 }
                          innehav:=Portfolio(v)
                          ok_att_handla:=Lt(innehav,0)
                          triggvinst:=7
                          stoppgränsa:=1.5
                          maxis:=12
                          tidspärr1:=10
                          tidspärr2:=10
                          lt1:=LastTrade(S,D)
                          lt2:=LastTrade(S,D)
                          Lastsell:=LastTrade(S,P)
                          minSedanSälj:=Mult(Sub(Date(),lt1),1440)
                          minSedanTrans:=Mult(Sub(Date(),lt2),1440)
                          delay_ok:=gt(minSedanSälj,tidspärr1)
                          trans_ok:=gt(minSedanTrans,tidspärr2)

i1(
                          tid1=gt(int(mult(frac(d),1440)),540)
                          { före kl 17.21 }
                          tid2=lt(int(mult(frac(d),1440)),1041)

start=if(ge(d,LastTrade(s,d)),c,9999)
                          minhittills=Llv(start,500)
                          högstav=Sub(lastsell,minhittills)

stoppgräns3=ADD(Div(Sub(högstav,triggvinst),2),stoppgränsa)
                          stoppgräns2=IF(GE(stoppgräns3,maxis),maxis,stoppgräns3)
                          stoppgräns1=IF(GE(stoppgräns2,stoppgränsa),stoppgräns2,stoppgränsa)

tillåt=ge(högstav,triggvinst)
                          level1=Add(minhittills,stoppgräns1)
                          köpa=And(And(Ge(c,level1),tillåt),Gt(lastsell,c))
                          ditt_köpscript=And(And(And(köpa,tid1),tid2),delay_ok)
                          köpsignal=And(ditt_köpscript,ok_att_handla)
                          Mult(köpsignal,25)
                          )

..................
                          Med vänlig hälsning
                          Bertil
                          Last edited by Bertil; 2014-12-18, 23:41.

Comment

• Apropå dagens handel. Fick en trigg från DOW att gå kort strax efter kl 17.

Sedan gick väl kursen upp en fyra punkter och till råga på allt har ju DOW stigit 1.15 % sedan OMX stängde. Så jag åker väl på däng en 15 punkter imorgon vid öppningen. Hoppas att kurserna sjunker sedan under dagen...

Med vänlig hälsning
                            Bertil

Comment

• Tack Bertil!
                              Jag testade och vist blev det skillnad jag ändrade till 8 isf 7
                              på L standard 67 sign 102.75 med din 65 sign 118.75
                              på A standard 22 sign 53.50 med din 20 sign 68.75 (från 12-18/12)
                              Berra

Comment

Tack Bertil!
                                Jag testade och vist blev det skillnad jag ändrade till 8 isf 7
                                på L standard 67 sign 102.75 med din 65 sign 118.75
                                på A standard 22 sign 53.50 med din 20 sign 68.75 (från 12-18/12)
                                Själv brukar jag använda 7.5 Har du testat det?
                                Jag har flera olika TP som träder in vid olika villkor. Ibland kan man få en feltrigg som bara ger en snabb höjning på 1.5 punkter för att sedan falla tillbaka. Då kan man ha en separat ordermodell med en snäv TP som bara är aktiv upp till 30 min efter inköp. Om det skall ge vinst beror dock på hur ofta man får handelstriggar.

Med vänlig hälsning
                                Bertil

Comment

Working...
                                X