Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
    Hur vet jag detta?
    Du kan ju ha max 3 st extra objekt A,B och C

den sista bokstaven i cmprefscripten hänvisar ju till A,B eller C.
    Eftersom du redan har cmpref(,,a) som hänvisar till samma instrument fast med 15 minutersupplösning och villkor10 är byggt för att ha cmpref med dagsupplösning så får man ju välja B istället eftersom A redan var upptaget.

mvh
    Bertil

Comment

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
      Du kan ju ha max 3 st extra objekt A,B och C

den sista bokstaven i cmprefscripten hänvisar ju till A,B eller C.
      Eftersom du redan har cmpref(,,a) som hänvisar till samma instrument fast med 15 minutersupplösning och villkor10 är byggt för att ha cmpref med dagsupplösning så får man ju välja B istället eftersom A redan var upptaget.

mvh
      Bertil
      Är det så att båda {@A(15,)} eller bara {@B(0,)}?
      Berra

Comment

Är det så att båda {@A(15,)} eller bara {@B(0,)}?
        Både och, du har ju redan {@A(15,)} i dina script och {@B(0,)} är ju för att villkor10 skall fungera.

mvh
        Bertil

Comment

Både och, du har ju redan {@A(15,)} i dina script och {@B(0,)} är ju för att villkor10 skall fungera.

mvh
          Bertil
          OK provade med båda och det blev ju bättre från 37p till 71p på B, men det är lägre än 117p utan men å andra sidan är det nog så att det behöver labbas lite så att de inte tar ut var andra. Tack så länge man lär så länge man lever!
          Berra

Comment

OK provade med båda och det blev ju bättre från 37p till 71p på B, men det är lägre än 117p utan men å andra sidan är det nog så att det behöver labbas lite så att de inte tar ut var andra. Tack så länge man lär så länge man lever!
            Du måste ju köra både de gamla och de nya scripten samtidigt. Vissa dagar triggar ju de gamla scripten beroende på villkor10 och vissa dagar triggar de nya. Har du sett mitt förtydligande i http://www.autostock.se/vbulletin/sh...postcount=2042

mvh
            Bertil

Comment

Du måste ju köra både de gamla och de nya scripten samtidigt. Vissa dagar triggar ju de gamla scripten beroende på villkor10 och vissa dagar triggar de nya. Har du sett mitt förtydligande i http://www.autostock.se/vbulletin/sh...postcount=2042

mvh
              Bertil
              Jag har kört båda ihop L53sign +43p, A36sign 102,5p B44sign 48p ( här är det den 26/1 som förstör där old kör ner med -39p. måste hitta något som undviker ett sådant ras (kl14.50). Kanske din "feg" även dagens resultat är inte med i testet men var old och flera punkter minus i ett par omgångar. Nu hinner jag inte mer ikväll men imorgon. Det finns viss möjlighet iaf.
              Berra

Comment

• Det är felaktiga kurser ca kl 15 den 26/1. Du kan ignorera den traden eller lägga in spärr under 20min för köp eller sälj beroende på hur det påverkar.

Comment

Jag har kört båda ihop L53sign +43p, A36sign 102,5p B44sign 48p ( här är det den 26/1 som förstör där old kör ner med -39p. måste hitta något som undviker ett sådant ras (kl14.50). Kanske din "feg" även dagens resultat är inte med i testet men var old och flera punkter minus i ett par omgångar. Nu hinner jag inte mer ikväll men imorgon. Det finns viss möjlighet iaf.
                  Det är som Henric säger att det var korrupta kursdata ifrån Nordnet 26/1.
                  Om du lägger till följande villkor så ignoreras den felaktiga feeden:

villkor80=And(And(Ge(s,sub(c,0.25)),Le(b,add(c,0.25))),Not(eqv(b,s)))

Med vänlig hälsning
                  Bertil

Comment

• Det är få av mina script som får trigga innan kl 10, så jag gör ett manuellt avslut. Jag är ju alltid pessimist så det får bli sälj trots att allt pekar upp.

09:25 ORDER "sl) Manuellt sälj OMXS305B" kurs 1588.75
                    Ifall det dock skulle gå upp la jag en sälj till lite högre (man är väl dubbel pessimist )
                    09:43 ORDER "sl) Manuellt sälj OMXS305B" kurs 1590.75
                    11:47 ORDER "sl) Mitt BolVol2 köp vänd OMXS305B" kurs 1589.25 +0.50
                    11:47 ORDER "sl) Mitt BolVol2 köp vänd OMXS305B" kurs 1589.50
                    (Fick inte alla avsluten på samma nivå därför uppdelning enligt ovan.)

11:57 ORDER "sl) Manuellt sälj 1 st OMXS305B" kurs 1590.25 +0.75
                    15:59 ORDER "sl) Manuellt sälj 1 st OMXS305B" kurs 1591.25 +1.75

16:03 ORDER "sl) Manuellt sälj 1 st OMXS305B" kurs 1592.25
                    16:30 ORDER "sl) Mitt BolVol2 köp vänd OMXS305B" kurs 1592.00 +0,25
                    17:44 ORDER "sl) Manuellt sälj 1 st OMXS305B" kurs 1593.00 +1.00

Ackumulerad vinst B-terminen: +100.40 punkter
                    YTD: +93.05 punkter

mvh
                    Bertil
                    Last edited by Bertil; 2015-02-03, 17:47.

Comment

• Berra!
                      Då du mäter vollan använder du ju
                      släpp:=gt(div(sub(hhv(c,volp),llv(c,volp)),div(add(hhv(c,volp),llv(c,volp)),2)),volg)

Dvs du tar 4 st samples med 30 minuters mellanrum.

Blir det bättre eller sämre resultat om du istället skulle använda
                      släpp:=gt(div(sub(hhv(h,volp),llv(l,volp)),div(add(hhv(h,volp),llv(l,volp)),2)),volg)
                      Då kommer man ju att titta på max resp minvärdena inom 30 min staplarna.

mvh
                      Bertil

Comment

• Det var jag som gjorde filtret och syftet var en grovsortering då det ligger och skvalpar. Drar det på sista closekursen blir det ändå signal. Visst, det kan fungera bättre med l och h. Det går ju enkelt att testa. Dock blir filtret känsligare och fler falska signaler. Nivån får kanske justeras.

Comment

• Jag håller på att provkör en modell som visat ok resultat på backtest, PnL-kurvan har dock avtagit lite på slutet så då tänkte jag köra demo ett tag. Bifogar lite stat. Strategin bygger på mean reversion och håller ca 2-4 dagar. Ganska känslig för courtage så live-testet kanske blir något helt annat. Tänkte iaf redovisa här så får vi se hur det går. Första traden kom idag:

17:21 ORDER "sl) CIBSMR Köp SWMA" kurs 262.50

Mvh Calle
                          Attached Files

Comment

• Hej Calle!
                            Kul med en ny strategi i tråden! Du kan väl berätta lite allmänt om strategin. Bestämmer du själv vilket instrument som skall handlas eller får strategin välja självt ur tex Large Cap? Jag ser på din resultatkurva att strategin klarade raset 2008 bra, innebär det att strategin får blanka?

undrar den vetgirige (kanske även girige?)
                            Bertil

Edit1: Fler frågor, kör du dagskurser eller intradag med period xx?
                            Last edited by Bertil; 2015-02-03, 18:03.

Comment

Berra!
                              Då du mäter vollan använder du ju
                              släpp:=gt(div(sub(hhv(c,volp),llv(c,volp)),div(add(hhv(c,volp),llv(c,volp)),2)),volg)

Dvs du tar 4 st samples med 30 minuters mellanrum.

Blir det bättre eller sämre resultat om du istället skulle använda
                              släpp:=gt(div(sub(hhv(h,volp),llv(l,volp)),div(add(hhv(h,volp),llv(l,volp)),2)),volg)
                              Då kommer man ju att titta på max resp minvärdena inom 30 min staplarna.

mvh
                              Bertil
                              Jag har testat l-h-varianten nu också men det är ingen större skillnad. Det är snarare inställningarna det blir ju många varianter med fyra script som ska göra jobbet och åtta olika inställningsställen i varje. Ett problem (kanske) varianten blå eller orange så blir det dagar utan färg där blir det ju inget tydligt val för roboten. Lite såhär ser det ut:
                              L sign52 punkter 52, A sign37 punkter 103,75 B sign48 punkter 75,50
                              L sign34 punkter -26,50 A sign37 punkter 103, B sign48 punkter 81,50.
                              L sign25 punkter 19,50 A sign32 psign35 67,75. B sign35 punkter 92,00.
                              Berra

Comment

• Den bygger på dagskurser och liknar lite RSI. Jag modifierade MFI-modellens rankningsfunktion så att max 5 positioner får tas samtidigt ur en lista på 20 aktier. Modellen fungerar inte så bra på högvolatila aktier som BOL, LUPE med fler så dom är inte med i urvalet. De 20 är idag ABB, ALFA, ASSA, ATCO, ERIC, HM, INVE, NDA, SAND, SECU, SHB, SKA, SKF, SWED, SWMA, TEL2, TLSN, VOLV. Om flera än 5 ger signal så är det dom 5 som är mest "översålda" enligt modellen som köps.

Ingen blankning, går dock att vända på modellen för att gå kort men då krävs nog lite trendfilter och extra vilkor för att ge bra resultat. Har inte provat att sätta ihop någon sådan modell men det kanske hamnar på "att göra listan".

Mvh Calle

Comment

Working...
                                X