Jag får ingen exit hos mig när jag simulerar, har testat på två maskiner som rimligen borde ha någon skillnad i kursdatat. Men det är alltid så att det kan bli skillnader när man kör lokalt, systemklockan går olika på olika datorer osv. Enda sättet att alltid få samma hos alla är central signalering, något vi helst undviker.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fusion MultiStrategy
Collapse
X
-
Hookie, det måste vara något vajsing med signalerna mellan analysscripten och triggerscripten. Jag skulle ha kollat signalerna i cell 854, 855 och 857. Kolla även värdet i ScrPar 21 om det ändrats. Har du satt in eller tagit ut pengar från depån/kontot?
Oavsett vad så har denna rad i ditt Bear Sälj-triggerscript blivit sann: sell1=gt(innehav,mult(1.5,målantal)), så antingen har scriptet uppfattat att innehavet är för stort eller så har målantalet beräknats till något som är (signifikant) lägre än tidigare. Dessutom så har ditt antalscript beräknat målantalet till 0, vilket antingen innebär att 857 satts till 0 eller att maxantal beräknats fel eller satts till 0. Har du gjort några ändringar i standardkoden? Kan det vara så att Sell-kurs saknats och att maxantal därför felaktigt beräknats till 0.
Rikard, FYI så håller jag på att kika på en trigger som styrs av ändringar i 857 istället för en beräkning av målantal. Jag tar gärna emot input på dessa tankar och scriptkod då jag kommit lite längre.Last edited by Christer; 2016-06-10, 09:33.
Comment
-
Wow Christer...!!!!
Jag har inte tagit ut pengar från kontot men har dock fått en blygsam utdelning insatt på ett av mina depåkonton. Jag har inte heller gjort några ändringar i standard koden.
Vet att på ett av kontona gick inte köpet igenom då Fusion gick från 50% kort till 100% kort (samma konto som jag fick min blygsamma utdelning på).
Men, troligtvis kan lösningen ha att göra med antal scriptet / sell kurs etc.
Sitter på jobbet just nu men kollar upp detta
MVH
Håkan
Comment
-
Christer, låter som en bra ide - kan vi på något sätt förhindra oavsiktlig ordertrigger är det ju bara bra.
Hookie, kan du se om indexpositionen på det fiktiva kontot stängts?
Last edited by Rikard Autostock; 2016-06-10, 12:48.
Comment
-
Ide: Om det är något som händer med värdena i cellerna när man kör programuppdatering mitt i en börsdag skulle vi kunna prova att byta till cellerna som ligger i ini-filen. Dessa kan man se värdena på direkt i filen, och snabbt konstatera om något sker. I princip bara att byta SetgvarIf() och GetGval() till SetIniIf() och GetIni().
Comment
-
Finns Fusion (eller Coda eller Legato) beskriven någonstans eller måste jag kolla script för att förstå hur strategin fungerar? Kan inte scriptologi så hade hellre läst i klartext. Att PAP är en stor del av det hela förstår jag (förmodar att den inte finns finns beskriven i detalj, hemlig...). Men utöver det: inbyggda stoppar, överköpt, underköpt, volla etc?
Comment
-
Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inläggFinns Fusion (eller Coda eller Legato) beskriven någonstans eller måste jag kolla script för att förstå hur strategin fungerar? Kan inte scriptologi så hade hellre läst i klartext. Att PAP är en stor del av det hela förstår jag (förmodar att den inte finns finns beskriven i detalj, hemlig...). Men utöver det: inbyggda stoppar, överköpt, underköpt, volla etc?
Coda-delen mäter veckocykler. Utöver det finns villkor som testar om dagens stapel är lägre eller högre än gårdagens osv. Ett par trendfilter i form av medelvärden finns också med. Samt volatilitetsswitchen som bestämmer hur viktningen mellan Legato och Coda ska vara, i lugna perioder blir det bara Legato-signaler som handlar.
Vi har ett MACD-histogram också som ger ett fåtal signaler historiskt när värdet är extremt, men det är inte på något sätt avgörande för strategin. Så väldigt få indikatorer, det hela bygger nästan enbart på historiska cykler.
Stoploss ligger som 3 x ATR(10).
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggTackar! Det var skarpögt!
Det ska naturligtvis bara abs() runt signalen för att det ska stämma, det är ju positivt antal som innehav även om det är ett bear-cert. Det är rättat och ligger ute för nedladdning.
Comment
Comment