Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MTX Pluto

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Det behöver pausas och stängas manuellt, därefter släppa pausen efter kl 13.

Comment

Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
      Hej, hur är det nu med halvdagar? Behöver jag göra något eller hanterar Pluto själv det faktum att eventuella innehav måste stängas senast kl 13.00?
      Senast 12:55 är det väl? :-)

Comment

Tack Rikard och walle!

Comment

Om Nasdaq fortsätter krångla så att man inte kommer ur ev position innan kl 12:50 finns möjlighet att hedga sig genom att köpa motsvarande omvända instrument noterade på NGM. Tex:

Om jag har 200 T SHORT DAX xxx just nu och inte vill ligga exponerad över helgen så kan jag köpa 200 T LONG DAX från annan emittent noterad hos NGM som inte har några störningar idag.

Comment

Tydligen så skall Nasdaq ha öppningscall 12:50 och sedan ordinarie handel mellan 13:00-14:00.

Edit: Så Christer - det är 13:55 som gäller och inte 12:55.

Comment

Kul med intradagscall, synd bara att det sker på en halvdag... ;-) Och när USA inte är vakna.

Comment

Fungerade inte alls, Nasdaq fick stänga handeln direkt igen.

Comment

Såg det... Det är spöken kvar i servrarna sedan gårdagens bus eller godis

Comment

Vad är best practice avseende min installation av Pluto (och andra strategier)? Är det klokt att ladda ned strategin på nytt och ansluta? Dvs. görs det några justeringar i parametrar och i kod?

Comment

Inget ändrat i Pluto sedan release. Men det är alltid bra att ladda ner innan anslutning i fall det skulle ha varit några ändringar trots allt. Vi uppdaterar med ev ändringar i månadsbrevet.

Comment

Pluto har också fått klimatfilter på samma tema som Galaxy där de månader som visar sämst utveckling konsekvent år efter år blockerats per edge. Edgarna i sig är alltså inte ändrade på något sätt.

Comment

Vi som har Galaxy ihopkopplat med Pluto hur gör vi?

Comment

Den nedladdningen är inte klar riktigt ännu, jag lägger ett meddelande i den tråden när den är klar.

Comment

Snygg trade från Pluto, short på 13243 och TakeProfit på 13181.

Attached Files

Comment

Vackert :-) Älskar sådana daytrades. Kör inte Pluto själv men det är ju alltid kul när det går bra för andra ;-)

Comment

Working...
                                X