Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nordnet Markets

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Kanske Avanza är intresserade av autostockkunder.
    jag har precis bytt från Avanza till Nordnet för Autostock skull.
    om denna möjlighet inte finns kvar kommer jag att byta tillbaka till Avanza.
    (ny på forumet)
    MatsB
    ps har kört autostock i ca 3 veckor
    Last edited by ; 2017-05-04, 21:10. Anledning: glömde

Comment

Tror dette blir bra:

https://soundcloud.com/pengepodden/1...raded-products

Comment

Hej Mats! Möjligheten till courtagefri handel försvinner inte, det verkar vara ett vanligt missförstånd bland våra följare. Så här ligger det till:

Nordnet emitterar egna instrument som kommer vara courtagefria. Deras utbud kommer växa snabbt och bli rejält stort, betydligt större än Avanzas motsvarighet tex.

De övriga emittenternas produkter kommer också finnas tillgängliga, men med courtage.

Vi arbetar på att hitta bästa möjliga lösning för courtage/våra partner-emittenter med målsättningen att man ska kunna handla vidare precis som idag. Hur bra den lösningen blir vet vi inte ännu, men status just nu är att det kanske blir ett litet courtage men att spreadarna för CBK och VON blir bättre så att det ändå kan löna sig att handla dessa. Men det återstår att se när NON-instrumenten är igång. Hittills har Bull/Bear-cert släppts (vilka finns att ladda ner i Hjälp > Nordnet Markets i Autotrader).

Nästa vecka kommer en del minifutures att emitteras. Därefter Unlimited turbos osv. Vi har lyckats få förlängt deadline för den courtagefria handeln hos övriga emittenter tills Nordnets eget utbud täcker det vi behöver. Därmed blir det inget avbrott för courtagefri handel. I värsta fall behöver man bara byta instrument.

Men som sagt, vi arbetar på att förhandla fram bästa möjliga lösning även för de andra emittenterna och våra användare.

PS. Avanza har misslyckats med sin automathandelssatsning med MultiCharts och lagt ner den, dessutom finns inget API i dagsläget.

Comment

Jag kör en del aktier också. Skulle jag gå över och betala courtage för ETP-er så skulle jag kunna kvala in för Active Trader Pro. Även om lönsamheten i ETP-handeln går ner så kan jag vinna på andra delar. Så detta kan sluta med en förbättrad lösning om man har tur.

Comment

Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
            Jag kör en del aktier också. Skulle jag gå över och betala courtage för ETP-er så skulle jag kunna kvala in för Active Trader Pro. Även om lönsamheten i ETP-handeln går ner så kan jag vinna på andra delar. Så detta kan sluta med en förbättrad lösning om man har tur.
            Viper och Active Trader Pro måste ju vara kanon. Eller den kanske inte handlar under samma dag? Annars är ju procentuella courtaget fördelaktigt, sen får du ju Infron på köpet ;-)

Comment

Jag gillar Infront som verkligen är en komplett produkt och ett snyggt gui utan massa onödiga grejer som tar plats, jobbat mycket i det tidigare inkl orc o bloomberg terminalen.

Comment

Får se vad det landar i, för 19 kr i minicort är bättre än 49 i minicort. Måste ha ganska stora affärer för att Active Trader ska löna sig.

Comment

Det kommer ju löna sig bättre att köra hög häv på minis och få ner den egna insatsen mer om man ska betala courtage (ej nedanför minimigränsen då förstås). Återstår att se vad spreadarna blir för Nordnets egna minis. Men när det blir känt kan vi räkna fram en brytpunkt för insatsen där det ena eller alternativet blir bäst.

Comment

Rikard, vad är det som gäller nu? Betalar vi courtage på minis f.o.m. i morgon eller har vi fått uppskov som du skrev tidigare, tills Nordnet Markets har lagt till några minis.
                    Det finns ju inga att välja just nu på Markets.....

Comment

Nix, inget courtage tills Nordnets egna produkter finns. Vi gjorde utskick i eftermiddags. Kom det inte fram?

Comment

jo, fikk den

Comment

Hur gick det på telemötet med NN Rikard?

Comment

Bra spread det blev på vissa minis på Nordnet Markets. 25öre på vissa, och tyvärr 50öre på andra. Men 25öre är ju billigare än CBK till och med :-)

Comment

Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                              Bra spread det blev på vissa minis på Nordnet Markets. 25öre på vissa, och tyvärr 50öre på andra. Men 25öre är ju billigare än CBK till och med :-)
                              Ja, det ser ju lovande ut... 50 öre på korta minisar ser det ut som. Blir 37,5 i snitt då... 19:e upphör courtagefri handel så det är väl bara att skifta nu...

Comment

Ursprungligen postat av Erik_H Visa inlägg
                                Ja, det ser ju lovande ut... 50 öre på korta minisar ser det ut som. Blir 37,5 i snitt då... 19:e upphör courtagefri handel så det är väl bara att skifta nu...
                                Yes och även på de med lägre hävstång för lång. Jag har inte kollat så mycket på DAXarna än. Går säkert att trycka på Nordnet lite att köra 25-öres på short också. ;-) Men jag måste säga att jag hade förväntat mig sämre spread än det här, så jag är positiv.

EDIT: Yes, bara att skifta om i helgen eller redan idag. :-)

Comment

Working...
                                X