Och kommer inte tillbaka?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Problem kursfeed
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Problem med kursfeeden idag??
Hej Rikard,
Har SIX igen, haft problem med kursfeed idag på G terminen?
Som du ser så ser det ganska tunt ut på 1 min diagrammet fram till 12:47.
Då kommer en stapel med high/low för dagen.
Har laddat ner från kundservicen då jag trodde det först var lokalt men felet kvarstår, tyvärr.
Som jag tidigare nämnt, så vill jag gärna se en importfunktion i AT, så man kan rätta till dessa fel som orsakas av att kursfeeden inte fungerar som den skall. Tyvärr verkar detta uppstå allt oftare.
Med vänlig hälsning
AndersAttached Files
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggOch kommer inte tillbaka?
DAX-feeden kommer tillbaka men är borta varje dag 13.00-13.02, ibland längre.
Att feeden tar några minuter att komma igång på morgonen kan jag till viss del förstå även om jag inte gillar det (Open-kursen blir väl fel och dailystaplar missvisande!? Misstänker att detta även hänger ihop med att market(o) inte funkar för DAX, men det är en separat fråga), men att den systematiskt är borta mitt på dagen varje dag... borde väl gå att åtgärda!?
Comment
-
Ah, nu ser jag vad du menar. Det ser ut som en intradags-call. Och öppningsförfarande för DAX är inget vi eller Nordnet råder över, det är så DAX vägs innan en giltig kurs finns, dvs alla 30 aktier som ingår måste få ett avslut innan index beräknas. Det finns en deadline kl 09:06 enligt SIX där index beräknas ändå även om inte alla aktierna skulle ha fått ett avslut.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggAh, nu ser jag vad du menar. Det ser ut som en intradags-call. Och öppningsförfarande för DAX är inget vi eller Nordnet råder över, det är så DAX vägs innan en giltig kurs finns, dvs alla 30 aktier som ingår måste få ett avslut innan index beräknas. Det finns en deadline kl 09:06 enligt SIX där index beräknas ändå även om inte alla aktierna skulle ha fått ett avslut.
Comment
-
Ursprungligen postat av Sobel Visa inläggJag kör DAX via NinjaTrader och har aldrig sett något stopp vid 13-tiden.
Ni som kan jämföra med andra system, ser DAX daily staplar likadana ut i NAT som i de andra systemen?
Comment
-
Ursprungligen postat av MatsB Visa inlägghej, jag har försökt att få kurser för salt x men lyckas inte med detta,
är det någon annan som har problem med detta.
(firsht North)
Comment
-
Ursprungligen postat av MatsB Visa inläggja det har jag gjort.
jag tror att jag provat det mesta
Comment
-
Ursprungligen postat av MatsB Visa inläggja och det går att ladda hem historiska kurser men när jag öppnar för att titta på det är det tomt.
Vet inte om man gör något nybörjarfel.
Comment
-
Tror inte vi har data på den, men du kan importera EOD-data från text eoddata.com via textfil:
https://m.youtube.com/watch?v=1vrGYomL29ALast edited by Rikard Autostock; 2017-07-30, 13:22.
Comment
Comment