Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ja, det ska fungera, prova först på demokonto, om det är något problem löser vi det.

Comment

• Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inlägg
      Ingen garanti att det ska ner. Trodde många om USA oxå? Is i magen och vänta ut strategin, det är det som gäller.
      Nä precis, ingen garanti. Tycker bara att ligga exponerad mot marknaden över så stora händelser är extra hög risk. Brexit tex, då sålde jag exakt allt innan. Visade sig vara bra då, men kunde lika gärna varit tvärtom. Man kan också se på det såhär, om tex Raptor ligger med 10 av 10 grids i marknaden och jag får orolig mage över natten - då har jag för stor exponering med Raptor. I nuläget om mina minis för Raptor skulle bli knockade så ligger Raptor fortfarande på plus för året. Får se det positivt ;-) Så, nej, jag är inte något orolig, bara att franska valet skulle kunna skaka till det på nedsidan och då blir det ju givetvis tråkigt med röda siffror på avkastningen just nu.

Annars är det high life med Raptor :-)

Comment

• Ursprungligen postat av trexen Visa inlägg
        Henric: Nop hade inte laptopen med heller, men men
        Walle: personligen gillar jag inte förluster men får köpa bear på måndag direkt
        Korta i söndagsindex via IG ;-) hehe

Comment

• Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
          Kobler jeg alle fire ETP ordremodeller på terminen da, uavhengig av long/short?
          Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
          Ja, det ska fungera, prova först på demokonto, om det är något problem löser vi det.

Rikard, lura inte Palgrave nu! ETP link köper ju short medan man vid terminshandel skall sälja (blanka). Man måste ju först ända i va)scripten på ETP link så att det fungerar. Dessutom är ju Raptor griddat upp till 10 enheter dvs exponeringen mot terminen blir ju över 1.5 miljoner.

mvh
          Bertil
          Last edited by Bertil; 2017-04-21, 21:06.

Comment

• Ah, sorry, det har du rätt i. Hade glömt att man måste blanka terminen....haha. I så fall kanske det är bäst att koppla Raptor direkt till terminen helt enkelt. Exponeringen är ju däremot som den är med terminen, det skulle gå att handla 10 kontrakt och få 1,6 MSEK i exponering men det blir också minsta möjliga marknadsposition.

Comment

• Kobla Raptor direkt uten å bruke ETP link?
              Kunne du testet og evt modifisere antalskkriptet?
              Man vil vel inte alltid ha 10 kontrakter, utan få den at handla 1 og 1 og max eksponering på 10?

Comment

• Ja, det ska gå att koppla Raptor direkt till terminen. Kolla först på testkonto. Man kan eventuellt ändra antalscripten och sätta ett fiktivt depåvärde på 17000 så "tror" Raptor att den kan handla max 10 kontrakt.

Comment

• Du mener 170 000?
                  Fint om du kunne endrat Raptor sin va) til at funka på terminen, når du har tid

Comment

• Nja, 17000 kr. Raptor ser terminen som en aktie som kostar 1570 kr just ungefär.

Comment

• 17000 ska väl räcka som minimum. 17000/10/1560 köper 1 termin per grid.
                      Tänk på att alltid hålla minst 10*indexvärde eller att minsta position till 1 om en ny position initieras från 0 innehav.

Comment

• Tack
                        Vilke endringer må gjøres på ETP link for å blanka terminen?

Comment

• Då behöver du inte ETP Link.

Comment

• Presis, thx. Teste måndag.

1) Hvor setter du forresten det fiktive depotverde, hvis jeg vil ansluta til et skarpt konto, er det i va) skriptene?
                            2) Endret andtall maxgrids=10 til maxgrids=5, da handler med max 5 ganger.
                            Last edited by Palgrave; 2017-04-22, 16:31.

Comment

• Är det en ny version av Raptor att ladda ner nu? Min version är från 25 januari

Comment

• Har precis lagt upp den version jag simulerade i #3131

PS: Valde den just nu eftersom DD verkar vara lägre. Men Christer får gärna fälla avgörandet mellan #3131 och #3132.
                                Last edited by Rikard Autostock; 2017-04-23, 17:25.

Comment

Working...
                                X