Hej, kopplade ur min raptor i början av året och kan se att den gått ganska rejält minus sedan november 2017. Inte plus en enda månad senaste 8 mån. Känns lite som överanpassning i min bok? Hur är tankarna kring detta här på forumet? (inte hängt med i diskussionen här så ber om ursäkt om jag missar något i sammanhanget)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
I inlägg 4863 finns en redovisning av bl.a. hur länge tidigare Drawdown-perioder har varat tidsmässigt. Det finns fler sådana redovisningar i denna tråd, varför det är lite oklart om inlägg 4863 är för aktuell version av Raptor.Ursprungligen postat av Spoofer Visa inläggHej, kopplade ur min raptor i början av året och kan se att den gått ganska rejält minus sedan november 2017. Inte plus en enda månad senaste 8 mån. Känns lite som överanpassning i min bok? Hur är tankarna kring detta här på forumet? (inte hängt med i diskussionen här så ber om ursäkt om jag missar något i sammanhanget)
http://www.autostock.se/vbulletin/sh...postcount=4863
Comment
-
Tack, då är det ju inom ramen för vad som är "normalt"Ursprungligen postat av MagnusJ Visa inläggI inlägg 4863 finns en redovisning av bl.a. hur länge tidigare Drawdown-perioder har varat tidsmässigt. Det finns fler sådana redovisningar i denna tråd, varför det är lite oklart om inlägg 4863 är för aktuell version av Raptor.
http://www.autostock.se/vbulletin/sh...postcount=4863
Var lite nyfiken bara.
Comment
-
I måndags gick min lång. Hade du Raptor påkopplad då utan innehav?Ursprungligen postat av MartinS Visa inläggBorde inte Raptor gått long i onsdags när det var 4-dagars lägsta? Eller är det fel datumintervall för att gå long? Min Raptor har legat utanför marknaden en stund nu.
Comment
-
Japp, påkopplad utan innehav. Den sålde av en kortposition 2 augusti och har legat utanför sedan dess.Ursprungligen postat av walle Visa inläggI måndags gick min lång. Hade du Raptor påkopplad då utan innehav?
Comment
-
Skumt... Du har inte haft några avbrott i kursinsamlingen?Ursprungligen postat av MartinS Visa inläggJapp, påkopplad utan innehav. Den sålde av en kortposition 2 augusti och har legat utanför sedan dess.
Comment
-
Nej, inga avbrott. Kör VPS.Ursprungligen postat av walle Visa inläggSkumt... Du har inte haft några avbrott i kursinsamlingen?
Comment
-
Trodde jag ja. Har haft avbrott i OMX och DAX under 8-17 aug på VPSen. Hur kan det vara möjligt?Ursprungligen postat av MartinS Visa inläggNej, inga avbrott. Kör VPS.
Comment
-
Det är en dator som vilken som helst egentligen, det kan hänga sig även om det är ovanligt på en VPS.Ursprungligen postat av MartinS Visa inläggTrodde jag ja. Har haft avbrott i OMX och DAX under 8-17 aug på VPSen. Hur kan det vara möjligt?
Comment
-
Bra ide, skall testa det, tack. Kan det vara nåt med de automatiska uppdateringarna som gjort att den kopplat ifrån?Ursprungligen postat av Henric Visa inläggDu kan lägga in larm som tex sickar meddelande 9:02, 12:00 och 17:15. Kommer inget larm så är det avbrott. Inte vattentätt, men underlättar.
Comment

Comment