Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Raptor sålde allt nästan på dagslägsta idag ofteråt tuffar omx på uppåt på plus medans man själv sitter kvar på perrongen utan något innehav.....fick en förlustaffär....surt sa räven.
    Väldigt mycket förlust affärer med raptor hittills.

Comment

• Men index-positionen är väl kvar? Jag gissar att det är ETP Link som noterat en diskad mini bara. Ett tips kan ju vara att koppla loss ETP Link från alla minis utom den man vill köra, och checka ut denna mini tills Nasdaq får ordning på sin mer än lovligt usla kursfeed.

Comment

• Min sålde hela innehavet även index. dock på mitt Test konto då jag håller på laborera med annat för tillfället så ingen skada skedd =)

Comment

• Ok, men hamnade du plus på GAV i så fall?

Comment

• Min Raptor ligger stilla, GAV 1644
            Last edited by JohanB; 2017-07-05, 12:55.

Comment

• Samma här, GAV 1644

Comment

• Nej både omx och minis sålde....är utan innehav nu.
                Hur vet man om en minis är "diskad"?
                gör jag något fel som har stor andel förlustaffärer....och dessa är dessutom stora....
                Last edited by Henning2; 2017-07-05, 12:39.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                  Ok, men hamnade du plus på GAV i så fall?
                  Nej jag låg back, hade dock datorn avstängd ( trasig nätagg )efter åska början på förra veckan men borde inte påverkat senaste dagarna ?

Comment

• Ursprungligen postat av fredd Visa inlägg
                    Nej jag låg back, hade dock datorn avstängd ( trasig nätagg )efter åska början på förra veckan men borde inte påverkat senaste dagarna ?
                    Trist, skaffa en UPS till din dator o bredband och ha en router extra hemma ifall något skulle smälla så smäller troligtvis UPSen först o inte utrustningen bakom.
                    Sedan kan du koppla in dator o router om UPSen gick sönder. =)
                    Så kör jag... =)

Comment

• Ursprungligen postat av trexen Visa inlägg
                      Trist, skaffa en UPS till din dator o bredband och ha en router extra hemma ifall något skulle smälla så smäller troligtvis UPSen först o inte utrustningen bakom.
                      Sedan kan du koppla in dator o router om UPSen gick sönder. =)
                      Så kör jag... =)
                      Jo har så på min server men detta var en skrot dator =)

Comment

• Ursprungligen postat av Henning2 Visa inlägg
                        Nej både omx och minis sålde....är utan innehav nu.
                        Hur vet man om en minis är "diskad"?
                        gör jag något fel som har stor andel förlustaffärer....och dessa är dessutom stora....
                        Titta i Starta > Orderdialog > kryssa för Testkonton och titta om det finns något innehav i OMXS30 på det konto som Raptor handlar. Då vet du om strategin ligger kvar i sin position. I så fall är det en diskning som gjort att ETP Link sålt. Som vi skrev ovan kan det vara läge att koppla ur alla minis utom den som ligger "rätt" i pris tills Nasdaq löst sina problem.

Comment

• Hmm, är det 1628,55 som gäller som 3-day high-exit idag? I såna fall smäller det när som helst....

Comment

• Raptor sålde rubbet för mig kl 17:02 den 3/7, inga positioner sedan dess, korrekt Rikard?

Comment

• Ursprungligen postat av Freddan Visa inlägg
                              Hmm, är det 1628,55 som gäller som 3-day high-exit idag? I såna fall smäller det när som helst....
                              Jajjemän nu e de näääära ;-)

Comment

• Då är frågan....ska man pausa orderläggningen för att rida en eventuell uppgång efter USA öppnat......svåra beslut....

Comment

Working...
                                X