Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
    Fusion ligger kvar på 50% long idag, men "under huven" har Legato gått exit och Coda gått Long istället. Alltså, 50% behålls.

Precis, jag såg det och skulle precis gå in och fråga ifall jag hade uppmärksammat korrekt.

Comment

• Nu gick Coda ut. Fusion ligger 100% likvid. Vore bra ifall Fusion kan börja generera lite profits nu inför jul...

Inför presidentvalet, kommer ni att stänga av automatiska orderläggningen och avvakta? Hur går era tankar?

Comment

• Gick ur för mig också. Går vollan upp nu?

Comment

• Exit idag:

12:52 ORDER "sl) Fusion OMX index sell OMXS30" kurs 1406.39.

Comment

• Min "off the cuff"-analys:
            Vinner Clinton går börsen upp på onsdag.
            Vinner Trump går börsen ned på onsdag och kanske upp på torsdag.

Ska försöka styra positionerna efter detta.

Comment

• Skulle kunna bli samma "look" som vid Brexit.

Comment

• Japp, nu får vi hoppas på att Fusion snabbt kommer in i rätt synk igen, samma synk som den var i strax före och strax efter Brexit. Halva juli, augusti, september och oktober har inte Fusion mäktat med så imponerande resultat.
                Last edited by Hookie; 2016-11-05, 16:37.

Comment

• Ser ut som om att Fusion vill gå 50% long idag. Själv funderar jag på att pausa automatiska orderläggning pga presidentvalet ->hög risk och risk hög volla

Comment

• Skulle tro att det inte är så bra att pausa Fusion - risk att beräkningarna i indexhandeln störs. Bättre att i så fall pausa endast slavmodellerna. Själv så kör jag på som vanligt, men har lagt målgearing till 0.01!
                    Last edited by Christer; 2016-11-07, 12:28.

Comment

• Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
                      Skulle tro att det inte är så bra att pausa Fusion - risk att beräkningarna i indexhandeln störs. Bättre att i så fall pausa endast slavmodellerna. Själv så kör jag på som vanligt, men har lagt målgearing till 0.01!
                      Ok, du har en poäng. Jag gick in och ändrade i Basuppgifterna för instrument och satte -1 i cellen standardmodell insats. Tanken är att den bara skall ta 1% av depåvärdet. Har jag konfigurerat rätt? Ifall jag vill att den bara ska handa för 0,5%, skall jag då skriva in -0,5 i cellen standardmodell insats?

Comment

• Det är korrekt uppfattat.

Comment

• Ska man skriva "-0,5" eller "-0.5" i indata-fältet?

Comment

• Båda fungerar i Indata.

Comment

• Jag pausade min automatiska orderläggning, men slog på den igen efter 3h. Innan jag pausade fick jag signaler om att Fusion skulle gå 50% long. Nu får jag signaler om att den ligger 100% utanför marknaden. Är rädd för att mitt pausläge strulade till signalerna. Är det någon av er som kan bekräfta att den inte går in i marknaden idag vore jag tacksam.

Comment

• ingen position togs idag. Stämmer det med er också?

Comment

Working...
                                X