Har för mig att MA5-bypass för mom-filter lades till efter det, jag skulle uppdatera för säkerhets skull.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Palgrave Visa inläggFint om du fiksar low den 12.06. Nu er ATR inte korrekt pga det.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggHar för mig att MA5-bypass för mom-filter lades till efter det, jag skulle uppdatera för säkerhets skull.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggOk då är det inga problem. vad har du för GAV på indexpositionen?
Comment
-
Funderar lite på spread och slip. Kan vara idé att justera antagandet för att jämna ut över tid.
http://www.autostock.se/vbulletin/sh...7915#post47915
För de som inte är inloggade
Om man kör 0,6 öre för varje trade perioden 2003-nu så kommer man sannolikt att överskatta kostnaden rejält när OMX står i 500 och underskatta det om OMX står i 1800.
Mitt förslag är att dela upp det i två delar
1) Fast del 0,33 öre (min nu och proforma historiskt)
2) Rörlig del tex 0,3/1550
Praktiskt så lägger man in den fasta delen i spreadantagandet och den rörliga delen räknar man om som en procentsats och lägger in i courtage.
Om man kör snabba strategier så påverkar detta mycket.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggUppdatera Raptor via Hjälp.
Comment
-
Ursprungligen postat av frodrix Visa inläggUppdaterade Raptor igår kväll. Fick en sälj och en köp imorse som gick som den skulle. Har just nu 6 grid.
Comment
-
Ursprungligen postat av frodrix Visa inläggJag har 1643.
Comment
-
Ursprungligen postat av Sobel Visa inläggJag har 1648 och inga transaktioner sedan den 9/6!?
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggOk, klicka ENTER på OMXS30 och välj höger flik, är fyra Raptormodeller anslutna plus ETP Link trigger?
Comment
-
Ursprungligen postat av Palgrave Visa inläggSamma her. Er nok rett
Comment
-
Ursprungligen postat av Sobel Visa inläggkör senaste 170523
Vill bara förstå. Upprepar, vore bra med kommentarer i koden för oss vanliga dödliga programmerare. Försöker förstå, men det tar en jäkla tid med denna syntax tyvärr.
Comment
Comment