Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• En lägeskoll!

Jag ligger en grid kort på Raptor, utanför på Fusion och Coda. Har ni samma?

Comment

• Samma här!

Comment

• Samma här på Raptor och Fusion :-)

Comment

• Jag har simulerat Raptor för perioden 2003.01.01-2017.10.03 med följande resultat:

Häv=1, CAGR=14%, RDD: 5,8%
          Häv=2, CAGR= 34%, RDD: 6,3%
          Häv=2.2, CAGR= 37%, RDD: 7%
          Häv=3, CAGR= 53%, RDD: 9,4%

Raptor verkar tåla en högre hävstång rätt bra men frågan är vad som händer med orealiserad draw down.

Är det någon som kan skriva ihop ett script som visar orealiserad DD för respektive hävstång? Det skulle vara väldigt intressant!

Comment

• Realiserad visar inte alltid rätt i AT. Realiserad dd med häv 2 är ca 16%.

Comment

• Hmm.. min AT verkar inte ha startats efter windows uppdatering igår på VPSen. Ser att ingen data är insamlad idag nämligen.

Raptor har ju inte handlat idag eftersom den borde ligga fortsatt 1grid short. Så jag tänkte att jag bara kan fylla på med kursdata manuellt för idag och sen är allt good to go?

Comment

• Borde vara good to go. Jag vet dock inte vilken tid du kan fylla på med dagens data, men det går ju lika bra imorgon också :-)

Comment

• Dagens data finns på servern kl 18:10. Hur såg det ut på servern? Inga felkoder?

Comment

• Laddat på med data nu. Nope, inga felkoder faktiskt. Skumt!

Comment

• Vi kan ju alltid kolla att genvägen ligger i Autostart-katalogen.

Comment

• Ska kolla det, tack!

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                          Dom är knockade för länge sedan. Du ser det genom att det inte finns några priset ställda, och för att kolla knockoutnivån så kan du logga in på Nordnets hemsida och titta under Nordnet Markets.

Edit: Måste bara skriva känner jag - jag skulle rekommendera att inte handla warranter/minis mm innan man vet hur dom fungerar. Annars kan det sluta riktigt tråkigt. Men tveka aldrig att fråga vad som helst, ingen frågor är dumma frågor. :-)
                          Tack för hjälpen.

Comment

• Jag fikk raptor long idag. Noen flere..?

Comment

• Samma här.

Comment

• Jag med! :-)

Comment

Working...
                                X