Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av mikola Visa inlägg
    ETP-link justerar så det blir samma antal på bägge kontona, därför ska man handla på det fiktiva. Om det inte är samma antal som gridsen (jämt delbart med grid) så försvinner det det ojämna antalet när hela positionen säljs.

Ja, om du vill öka eller minska storleken på maxpositionen (10 grids) så justerar du det med saldot på fiktiva.

Det är inte så svårt men vänta tills jag förklarat
    Vad bra att veta! För nu har jag ojämnt antal minisar och är fullinvesterad med 10 grids. Fick en sälj med en extra minis förra veckan men det är väl bara positivt för då måste väl Raptor ökat saldot med 10x 1st index på fiktiva kontot.
    Tror att polletten börjar trilla neråt. Eller???

Comment

• Ursprungligen postat av frodrix Visa inlägg
      Vad bra att veta! För nu har jag ojämnt antal minisar och är fullinvesterad med 10 grids. Fick en sälj med en extra minis förra veckan men det är väl bara positivt för då måste väl Raptor ökat saldot med 10x 1st index på fiktiva kontot.
      Tror att polletten börjar trilla neråt. Eller???
      Njaa... om jag nu förstår dig rätt.
      Att det blev en (1) minis mer förra vecka berodde på att priset blivit billigare och därför kunde det inträffa att griden blev ett större antal.
      Säg att du vill ha en maxposition på 200 minisar, då blir varje grid 20st.
      När priset och kursen ökar så blir det tillslut att du bara har råd med 19st vid köp men även att det då blir 19 i sälj. Det är saldot som är begränsningen, vill du att det fortfarande ska köpas 20 måste du öka på saldot. När du gjort så mycket vinst att saldot ökat tillräckligt av det så kommer den att köpa 21, osv.

Comment

• Väldans hopp mellan minisar idag, inte så bra för resultatet...

Comment

• Hvorfor har dere med mange minis inchecket? Jeg kjører en mini hele tiden med 4-5x häv. Man skal ha gode grunner til å Kjøre raptor med 15x häv, mener jag.

Comment

• Ursprungligen postat av sirnick Visa inlägg
            Väldans hopp mellan minisar idag, inte så bra för resultatet...
            Inte ett enda hopp för mig idag.

Comment

• Ursprungligen postat av mikola Visa inlägg
              Njaa... om jag nu förstår dig rätt.
              Att det blev en (1) minis mer förra vecka berodde på att priset blivit billigare och därför kunde det inträffa att griden blev ett större antal.
              Säg att du vill ha en maxposition på 200 minisar, då blir varje grid 20st.
              När priset och kursen ökar så blir det tillslut att du bara har råd med 19st vid köp men även att det då blir 19 i sälj. Det är saldot som är begränsningen, vill du att det fortfarande ska köpas 20 måste du öka på saldot. När du gjort så mycket vinst att saldot ökat tillräckligt av det så kommer den att köpa 21, osv.
              Tack för hjälpen!

Comment

• Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
                Hvorfor har dere med mange minis inchecket? Jeg kjører en mini hele tiden med 4-5x häv. Man skal ha gode grunner til å Kjøre raptor med 15x häv, mener jag.
                Man får kontroll över sin maxiala exponering. Jag har en ny mini varje 20 kronor. För NN market saknar jag nya minis med högre häv för att kunna ha dessa incheckade. Men det kommer trubowarrantr snart som kan brygga över det.

Hävstångens storlek är ju en fråga om risk. Jag har kört 15 till 20 hela tiden och har en mycket positiv utveckling med helt rimlig draw down. Om det skulle bli ett kraftigt ras på mycket kort tid kommer det förmodligen svida rejält. Men efter 4 månader har jag ett bra överskott att ta från. Är totalt upp 30% i år på mitt "Autostock-konto", hälften av detta kommer från Raptor.

Hade haft ett bättre överskott om jag inte gjort några manuella affärer

Comment

• Köpte en grid nu i Raptor men fick sälj direkt, vad gör man då? Avvaktar man bara tills nästa köp?

Comment

• Ursprungligen postat av larry Visa inlägg
                    Köpte en grid nu i Raptor men fick sälj direkt, vad gör man då? Avvaktar man bara tills nästa köp?
                    Köpte du på fiktiva kontot? Om du köpte på skarpa kontot så var det ETP-link som sålde för att få balans med det fiktiva kontot.

Vi är på dagens högsta vilket kan vara anledningen till en sälj tror jag.

Comment

• Min Raptor sålde just en grid vid 1643, samma som min GAV. Förvisson köpte den en grid i morse vid 1637. Varför sälja till break even?

Min mini hade dessutom högre GAV så det var en förlustaffär, det kan man undra varför.

Comment

• Om det är minst 1 grid över förra affären och samtidigt på eller över GAV kan det bli sälj om inte momentumfiltret spärrar.

Comment

• Ursprungligen postat av larry Visa inlägg
                          Köpte en grid nu i Raptor men fick sälj direkt, vad gör man då? Avvaktar man bara tills nästa köp?
                          Köpte du manuellt eller köpte modellen själv?

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
                            Köpte du manuellt eller köpte modellen själv?
                            Köpte manuellt.

Comment

• Rikard, det dök upp lite extra pengar hos mig, så jag funderar på att förlänga abbonemanget ändå och testa Raptor. På produktpresentationen finns ett diagram från 2003. Är strategin så gammal, eller är det simulerade resultat? Kan man förvänta sig samma månadsresultat som anges, eller behöver man en superuppkoppling och massa tur för att nå angivna resultat?

Jag försökte installera Raptor och ETP Link, men sen fick jag Error 0 eller nåt sånt där, som jag har haft tidigare, så det är väl datorns fel och inte Raptors. (Däremot har jag inte fått felet under våren när jag handlat med TrendEntry.)

Måste man radera filer/installera om, eller finns det nån smart funktion där man med en enda knapptryckning återställer programmet till grundinställning? (Att jag förlorar kursdata bryr jag mig inte om, jag vill bara kunna köra programmet stabilt.)

Det borde i alla fall finnas en sån knapp. Jag vill inte ägna hela midsommarhelgen till felsökning och ominstallation. :-)

Comment

• Rikard (eller någon annan som kan detta), Vänligen ge återkoppling på följande Scenario: Jag handlar med Raptor och ligger med 200 000 på testkontot som sedan även projiceras till ett skarpt konto med totalt ca 20000 kr. Och jag handlar med ETP link med ETP Pref Price= 100 samt handlat med Commerze bank minisar ca 16 ggr hävstång och det resulterade i en handel med 12 st per grid i det senaste (rimligt då 12st *100kr * 10 st grids (max) *16 ggr = 192 00 kr ).
                                Jag beslutad mig för att minska risken under förra veckan så den 21/6 kl 09:29 sålde manuellt 100 st omxs30 via testkontot och fick alltså 20 st kvar skarpt (B longomx YV CBK(35)). Lite klantigt av mig att inte sälja i jämna multiplar av 12 men spelar det någon större roll? Sedan har Raptor succesivt handlat tillbaka och jag ligger nu inne skarpt med 56 st B longomx YV CBK(35) (dvs även 56 st OMXS30 på Testkontot=antagligen 4 grids + 8st).
                                Jag beslutade mig denna helg att byta instrument till ETP link så nu handlar jag med de courtage fria Nordnet minisar istället. Jag har gjort som i videon "Installera Raptor och ETP Link Autoselect" med ca 20 kr mellanrum och lagt till några till och samtidigt sett till att ta bort anslutningen till tidigare instrument i Commerze Bank. Ok att göra så? Vad är det bästa att göra då handeln sätter igång på måndag? ETP link kommer i detta läget inte kunna sälja de här Commerze Bank minisar? Och om Raptor köper så blir det den nya från Nordnet och då blir det två olika minisar på kontot. Jag skulle gärna sälja av dem här B longomx YV CBK(35) då Raptor väljer att sälja men det kommer väl inte gå utan jag får väl ta smällen med courtage och sälja dem manuellt på det skarpa kontot antar jag? Och i så fall hänger testkontot med från noll sedan (+möjligheten för mig att hjälpa till manuellt) ? Vad händer om jag inte gör så? Vad händer om jag istället försöker sälja omxs30 på testkontot? Ska jag istället göra så att jag ansluter just den här minisen som jag har på testkontot och skarpt just nu ( B longomx YV CBK(35)) till ETP link Minilong sälj och sedan så kommer Raptor att sköta resten? Alternativt att jag då den är ansluten ju kan sälja den manuellt via testkontot (omxs30) på måndag tex.

Comment

Working...
                                X